Вече беше изяснено, че след Лос
Анджелис’84 Олимпийските игри стават източник на значителни приходи
за своите организатори. Впечатление прави фактът, че оттогава насам
Игрите от Олимпиадата (т. нар. летни Олимпийски игри) се провеждат
все в страни с големи територии, поради което ефектът върху съседните
държави е минимален. Изключение правят само Южна Корея и Гърция.
Именно поради тази причина, въпреки че не е организатор на събитието,
България е в състояние да извлече много по-големи ползи. Най-краткият
път за това е: страната ни да възприеме целите, които си поставят
домакините, да ги преобразува според българските условия и да се
опита да ги постигне, като използва предстоящото в близост до нейните
граници събитие. За България в краткосрочен план тези цели се изразяват
в максимизиране на печалбите от притока на отбори за предолимпийска
подготовка и на туристи, което може да бъде един от мотивите за
подобряване на качеството на спортната база и туристическата суперструктура.
Много по-ценно като придобивка обаче е нарастването на популярността
на страната и съзнателното изграждане на положителния й имидж на
привлекателна за посещение дестинация. Така в най-голяма степен
ще се осигури дълготраен ефект от съседството с подобно събитие.
Ето защо изграждането на образа на България и популяризирането му
чрез Олимпийските игри трябва да се превърне в главна цел на българските
институции, частни организации и обществото като цяло.
Най-ефикасният начин за реализиране на поставените цели от една
страна са самостоятелните действия на спортния сектор и туристическия
бранш, което се дължи на техните специфични особености и структурни
различия. От друга страна за постигането на още по-голяма ефективност
се налага тясното сътрудничество и взаимодействие между двата сектора,
мотивирани от предстоящите Олимпийски игри. Това е представено на
следната схема:
|