Банер
Начало Съдържание Изображения Връзки Форум За контакти
English Version English Version
 

Заглавие

България и Oлимпийското движение

Представяне на българските състезатели
Предлагане на база за предолимпийска подготовка
Предлагане на туристически продукт
Възможности пред българския туризъм по време на Атина 2004
Възможности пред българския туризъм по време на Атина 2004 /2/
Фактори с неблагоприятно влияние върху туризма
Препоръки към правителствените и неправителствени организации
Заключение
Предлагане на туристически продукт

Както вече беше изяснено, туризмът е един от основните и най-ефективни източници за получаване на приходи от домакинството на Олимпийски игри. Този извод е направен и на проведената на 22-23 февруари 2001 г. в Барселона “Световна конференция за спорта и туризма”, организирана от МОК и Световната туристическа организация с подкрепата на испанското и каталонското правителства, кметството на Барселона и Испанския национален олимпийски комитет. 800 делегати от 105 страни водят дискусии на следните теми: Спорта и туризма - стимулатори на развитието, Икономическо влияние на Олимпийските игри върху туризма, Спортна и туристическа инфраструктура, Спорта като част от ваканционния туризъм, Влиянието на туризма и спорта върху културата, екологията и човешките ресурси, Отражението на спортните събития върху туристическия имидж, Олимпийските игри и австралийския туризъм, Обединяване на меркетинга на туризма и ежегодните спортни събития и др. По думите на Франческо Франгиали - генерален секретар на СТО - “Туризмът и спортът са две сили, които обединяват хората и характеризират всички положителни черти на процеса на глобализация, протичащ в съвременното общество. Значими спортни събития като Олимпийските игри подтикват все повече хора да предприемат пътуване, трансформират туристическия имидж на страната домакин и стимулират развитието на спортовете на свободното време за обикновените хора.”1 В световен мащаб ръстът на туристическите пътувания, подбудени от Сидни 2000, Европейското първенство по футбол и юбилея на Ватикана, през 2000 г. е 7,4% - най-високият от десетилетие насам.


Тези факти за пореден път доказват изключителната роля, която Олимпийските игри могат да изиграят не само за туризма на Гърция, но и на целия Балкански полуостров. Към настоящия момент сравнителните предимства на България пред останалите страни в района (освен домакина Гърция) са следните:

  • Териториалната близост на страната ни с Атина;
  • Кръстопътното положение на България на Балканите. Поради размириците в Македония транспортният трафик от Западна, Северна, Централна и Източна Европа може да стигне до Гърция само, ако премине през българска територия;
  • Завършването на заплануваните инфраструктурни проекти, което ще доведе до нарастване на капацитета, интензивността и обема на автотранспортния трафик и ще допринесе за увеличаване на бързината и удобството на пътуване;
  • Утвърждаването в чужбина на авторитета на България на страна с икономическа и политическа стабилност чрез активните действия на досегашното управление;
  • Уникалните и сравнително запазени туристически ресурси;
  • Неповторимата историческа и културна идентичност;
  • Бавното, но постоянно увеличаване на качеството на туристическия продукт;
  • Протичащите климатични промени, изразяващи се в нарастването на броя на слънчевите дни и постоянните валежи в Западна Европа, са предпоставка за увеличаването на броя на западноевропейските туристи.
1 Вж. http://www.world-tourism.org
назад нагоре напред
Hosted by uCoz