Банер
Начало Съдържание Изображения Връзки Форум За контакти
English Version English Version
 

Заглавие

България и Oлимпийското движение

Представяне на българските състезатели
Предлагане на база за предолимпийска подготовка
Предлагане на туристически продукт
Възможности пред българския туризъм по време на Атина 2004
Възможности пред българския туризъм по време на Атина 2004 /2/
Фактори с неблагоприятно влияние върху туризма
Препоръки към правителствените и неправителствени организации
Заключение
Възможности пред българския туризъм по време на Атина 2004

Наличието на всички тези предимства създава условия за разкриването на многобройни и разнообразни възможности пред българския туризъм с оглед на предстоящото събитие:


1. Историята показва, че всеки домакин на Олимпийски игри страда от отлива на редовните посетители на дестинацията поради страх от транспортни неуредици и голямо стълпотворение на хора. Организаторите на Игрите в Сидни установяват и друг проблем: повечето туристи мислят, че градът ще бъде пълен по време на събитието. Това наистина е така, но само за 3-4 седмици през септември, когато ще се провеждат Игрите. Туристите обаче в повечето случаи не знаят кога ще е събитието и избягват посещаването на държавата-континент през цялата година. Този проблем важи в особена степен за Австралия, тъй като Сидни е съществен елемент от пътуванията особено на гостите от Европа, САЩ и Япония, които за първи път посещават страната. Ето защо много туристи са убедени, че заради Игрите Сидни е “затворен” за посещение и следователно няма смисъл да се планира пътуване до Австралия. За да реши проблема, Австралийската туристическа комисия подема кампания под мотото - “Австралия 2000: забавление и Игри”, с което се опитва да увери туроператорите, турагентите и потенциалните посетители, че страната е отворена за бизнес и се забавлява.


Тъй като организаторите на Атина 2004 работят съвместно с тези на Сидни 2000, е възможно опитът на едните да бъде приложен и от другите. Освен това трябва да се има предвид, че съществена част от гръцкото туристическо предлагане е разположена далеч от столицата - по многобройните острови в Егейско море и в други райони на страната. Наличието на летища на някои от островите ги прави независими в транспортно отношение от атинското летище, което ще бъде претоварено по време на събитието. Независимо от това България може да се възползва от проблема на съседите, като разработи продукти за туристите, които обикновено посещават Гърция, но през 2004 г. ще пожелаят да я заменят с друга дестинация. За целта трябва да бъдат проучени емитивните пазари, на които разчита гръцкият туризъм и чрез
подходяща рекламна кампания чуждестранните туристи да бъдат подтикнати да предпочетат България пред другите конкуренти в района.



2. Опитът на Барселона’92 показва, че олимпийската треска не обхваща само града, но и цяла Каталония. Не всички обаче подкрепят провеждането на такова събитие. Не са малко и тези, които не обичат спорта. Ето защо туристически продукт може да бъде предложен и на гърците, решили да напуснат страната в търсене на по-спокойна обстановка далеч от вълненията и еуфорията на Олимпийските игри. От друга страна провеждането на събитието през втората половина на август ще удължи този период на еуфория и ще го разпростре в месеците на почти цялото лято. Това би увеличило броя на желаещите да “избягат” от Гърция.


За да се извлече максимален ефект от възникващите процеси, се налага проучване на особеностите на този пазарен сегмент и на навиците, предпочитанията и интересите на неговите представители - гръцките туристи. Може да се направи изводът, че пожелалите да напуснат страната в лятото на Игрите ще бъдат предимно възрастни или хора на средна възраст. От интерес за тях би било посещението на българските планини или балнеолечебни курорти - туристическите ресурси, с които Гърция разполага в по-малка степен. Поради териториалната близост културно-историческото наследство на България едва ли ще заинтересова гръцките туристи. Нещо повече, тъй като времето все още не е заличило враждата от общото историческо минало на двата народа, трябва да се избягва посещаването на обекти, символизиращи българските победи и надмощие над Византия.


3. Перспективите за увеличаване на стандарта на живот на българското население са предпоставка за появата на голям брой наши сънародници, желаещи да посетят Олимпийските игри. Тъй като повечето българи не са имали възможност да присъстват на събитие с подобно значение и мащаби, посещението на Игрите ще бъде за тях не само от голям интерес, но и въпрос на престиж. Участието на около 100 български спортисти ще е допълнителен стимул. Затова туристическите агенции не трябва да подценяват потенциала на вътрешния пазар, а да наблегнат в рекламните си послания върху престижа от посещението на събитието и върху нуждата от подкрепа на българските състезатели.


4. Последните летни Олимпийски игри в Европа - Барселона’92 могат да дадат ценна информация за това туристите от кои страни е най-вероятно да посетят подобно събитие. В каталонската столица се отбелязва нарастване на посетителите от Германия, Франция, Италия, Великобритания, Япония, както и Латинска Америка. (вж таблица 2. на стр 33) В повечето от тези страни спортът играе важна роля и е източник на национална гордост. Ето защо е вероятно повече техни граждани да пожелаят да посетят Атина 2004. Нашата страна може да привлече част от тези туристи, като им предложи почивка в България с допълнителна услуга - екскурзия с посещение на състезания по даден спорт.


5. Чрез целенасочена реклама преди и по време на Игрите може да бъде възбудено любопитството и интереса на туристите - гости на Атина и те да бъдат подтикнати да посетят България преди или след събитието. Важна в случая е съвместната работа с гръцките туроператори и включването на екскурзии до нашата страна като допълнителна услуга в техните продукти.



6. Културната Олимпиада в годините преди и по време на самите
Олимпийски игри също дава възможност за организирането на екскурзии с посещение на интересни културни събития. Тази допълнителна услуга е особено подходяща за български или чуждестранни туристи, които не са големи спортни почитатели, но също желаят да усетят олимпийския дух. В годините преди събитието домакините ще организират и вече го правят спортни турнири и контролни състезания с участието на чуждестранни отбори, желаещи да проверят моментната си спортна форма. Това отново може да бъде повод за организирането на екскурзии до южната ни съседка.
назад нагоре напред
Hosted by uCoz